Wymiana klocków hamulcowych

Jak dobrać odpowiednie klocki hamulcowe?

Niemal wszystkie obecnie sprzedawane na polskim rynku samochody wyposażone są w hamulce tarczowe. Co prawda wciąż można spotkać hamulce bębnowe, to jednak przeważnie dotyczą one najmniejszych samochodów oferowanych w najuboższych wersjach wyposażenia. Jak jednak dobrać odpowiednie klocki hamulcowe w taki sposób, aby skuteczność hamulców pozostawała na odpowiednim poziomie, a jednocześnie było to trwałe rozwiązanie gwarantujące bezpieczeństwo przez wiele miesięcy?

Wszelkie rozważania na temat klocków hamulcowych należy zacząć od tego, że na rynku możemy wybierać przede wszystkim pomiędzy dwoma kategoriami produktów – klockami hamulcowymi z ASO danej marki, a zamiennikami innych producentów.

Jakie są różnice między klockami?

Rodzaje klocków hamulcowychDecydując się na zakup oryginalnych klocków hamulcowych producenta samochodu uzyskujemy pewność, że będą one dobrze dobrane do naszego samochodu. Warto mieć na względzie fakt, że w danym modelu, nawet w obrębie jednego rocznika, może dochodzić do różnic w budowie układu hamulcowego – najczęściej ma to związek z wersją wyposażenia i wersją silnika w danym egzemplarzu. W przypadku zamienników klocków hamulcowych sami musimy wskazać konkretny produkt w sklepie. Co prawda sprzedawcy mają możliwość wyszukania pasujących części po numerze VIN naszego pojazdu, to jednak czasami w tego typu systemach zdarzają się błędy. Podstawową zaletą zamienników jest jednak ich cena – czasami różnice sięgają kilkuset procent!

Polecamy zapoznać się z ofertą sklepu motoryzacyjnego – Klocki hamulcowe w sklepie Motoszef.pl

Na co zwrócić uwagę, dobierając klocki hamulcowe?

Przede wszystkim powinniśmy dobrać je konkretnie do naszego egzemplarza samochodu – liczy się wielkość klocka i jego sposób zamocowania. Jeżeli producent samochodu przewiduje jeden typ klocków hamulcowych, to nie powinniśmy próbować mocować innych klocków – grozi to uszkodzeniem układu hamulcowego.

Kolejną rzeczą jest dobór twardości klocka hamulcowego – im bardziej miękki klocek, tym będzie on bardziej „pylił” i brudził felgi, ale jednocześnie lepiej przylegał do tarczy hamulcowej. Warto mieć również na względzie, że przeważnie najtańsze klocki hamulcowe nie zapewniają odpowiedniej siły hamowania i jednocześnie przy każdym hamowaniu potrafią piszczeć. Każdy musi jednak sam dokonać wyboru odpowiedniej firmy w zależności od swoich możliwości finansowych.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

three × 3 =