Tajski masaż- sposób na ulgę dla osób intensywnie uprawiających sport

Tajski masaż- sposób na ulgę dla osób intensywnie uprawiających sport

Intensywny trening sportowy to duże obciążenie dla organizmu sportowca, niezależnie od tego czy ćwiczy na poziomie amatorskim czy zaawansowanym. Większość osób popełnia ten błąd, że chcąc osiągnąć w krótkim czasie dobre rezultaty treningowe popada w błędne koło – zaczyna ćwiczyć z bardzo dużą intensywnością i nie nie daje organizmowi czasu na regenerację. Tymczasem, okazuje się, że regeneracja mięśni i stawów stanowi jedną z kluczowych dróg do polepszania wyników sportowych.

Sposoby na regenerację organizmu

Chcąc umożliwić organizmowi regenerację mięśni, należy stosować się do pewnych zaleceń. Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku odpowiednie rozłożenie jednostek treningowych, tak by w planie uwzględnić również czas na odpoczynek. Warto korzystać także z zimnych kąpieli, odpowiedniej suplementacji diety czy relaksujących masaży.

Masaż relaksujący

Jedną z najlepszych technik regeneracyjnych jest masaż. Dzięki niemu można nie tylko zmniejszyć napięcie mięśniowe, ale również przyspieszyć przemianę materii czy korzystnie wpłynąć na intensywność przepływu krwi w organizmie ludzkim. Nie bez powodu profesjonalni sportowcy startujący w zawodach ranki krajowej czy międzynarodowej mają w swoim sztabie specjalistów wykwalifikowanego masażystę. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby sportowiec amator w trosce o przyspieszoną regenerację swojego organizmu również skorzystał z tej techniki.

(Sprawdź: Chaiyo - Tajski masaż dla osób uprawiających sport)

Masaż tajski

Masaż tajski to starożytna sztuka masażu łącząca w sobie masaż relaksacyjny i leczniczy. Podczas zabiegu masowane jest całe ciało, dzięki czemu można w pełni się zrelaksować, a nie tylko pozbyć napięcia mięśniowego z konkretnej partii ciała. W trakcie wykonywania masażu używane są olejki eteryczne poprawiające jego skuteczność. Dzięki regularnym sesjom można wzmocnić odporność organizmu, co jest niezmiernie istotne zwłaszcza dla osób trenujących w zmiennych warunkach atmosferycznych. Wśród pozostałych korzyści tajskiego masażu można wymienić chociażby stymulację przepływu krwi i limfy w organizmie, a także poprawę elastyczności skóry.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

fifteen + twenty =